ראפ ירקות צבעוני. צילום: שני הלוי
ראפ ירקות צבעוני. צילום: שני הלוי

 

את המתכון הזה לראפ ירקות צבעוני אלתרתי תוך כדי יום צילום עם שני הלוי. לכל יום צילום אני מתכוננת במשך ימים. חושבת על המתכונים אותם אני רוצה לצלם, מכינה רשימת קניות, מזמינה את כל הירקות והמצרכים ומכתתת רגליים אחרי מה שלא השגתי ואז מגיע שלב ההכנות ממש לצילומים, חיתוך, בישול ואפייה של מה שאפשר יום או יומיים לפני הצילומים וביום עצמו זה טירוף של הכנת מנות לצילום. לפעמים לפעמים נשאר קצת זמן לעוד מתכון אחד נוסף ובפעם הזאת לא התכוננתי לכך ושם נולד הראפ ירקות צבעוני הזה. נשארו ירקות חתוכים ממתכון אחר (תיכף תגלו מהו כדי שגם אתם תהיו יעילים) ואורז מבושל תמיד יש לי יותר מדי אז הנה לכם מנה חדשה.

ראפ זאת דרך מעולה לאכול ירקות וכאן יש אקסטרה ירק, המנגולד, שהוא העטיפה עצמה של הראפ. זה בריא, זה יפה וזה נטול גלוטן ואפילו יש במנה הזאת הרבה חלבון.

ואם אתם בענייני גילגולים יש גם ספרינג רולס ברוטב חמאת שקדים

 

 

ראפ ירקות צבעוני

 

 

מצרכים:

1 כוס אורז מלא

1 כפית מלח

300 גרם טופו

4 כפות סויה

1 כפית סילאן

2 כפות רוטב צ'ילי מתוק (למתכון לרוטב צ'ילי מתוק ביתי)

10 עלי מנגולד

2 גזרים חתוכים למקלות דקים

2 פלפלים אדומים חתוכים למקלות דקים

¼ כרוב סגול פרוס דק

1 אבוקדו פרוס לרצועות דקות

רוטב: טחינה גולמית מדוללת עם מים

או רוטב גרעינים משגע

 

ראפ ירקות צבעוני. צילום: שני הלוי

 

אופן ההכנה:

מתחילים בבישול האורז: מביאים לרתיחה את האורז עם 2 כוסות מים וכפית מלח. מנמיכים להבה ומבשלים עם מכסה סגור 40 דקות. בסוף הבישול מוסיפים לאורז כפית חומץ אורז (זה החומץ של הסושי) ומערבבים.

אופים את הטופו: חותכים את הטופו למקלות עבים באורך 3 ס"מ ובעובי 1 ס"מ. מערבבים עם הסויה, רוטב צ'ילי מתוק וסילאן, מניחים בתבנית אפייה ואופים ב 180 מעלות 20 דקות.

לעלי המנגולד: חולטים עלי מנגולד 20 שניות במים רותחים כדי שיתרככו ויהפכו נוחים לגלגול. אם צריך, מסירים בעזרת סכין את הבסיס העבה של הגבעולים.

מניחים את העלים על משטח עבודה כשהוורידים הבולטים כלפי מטה. שמים בבסיס כל עלה: מעט אורז, חתיכת טופו ומהירקות. שימו לב לא להעמיס יותר מדי כדי שהעלים יוכלו להיסגר טוב.

מגלגלים את העלה וסוגרים אותו.

חוזרים על הפעולה עם יתרת העלים והמילוי.

מגישים עם רוטב טחינה גולמית מדוללת במעט מים

 

 

טיפים, גיוונים ושלל עצות:

הראפ מנגולד וירקות ישמח לגוון מדי פעם עם רוטב בוטנים חריף או רוטב מיסו טחינה

 

 

 

Print Friendly, PDF & Email
דילוג לתוכן