קינוח טפיוקה חלב שקדים, מנגו ופטל

קינוח טפיוקה עם חלב שקדים מנגו ופטל. צילום: זהר לוסטיגר בשן
קינוח טפיוקה עם חלב שקדים מנגו ופטל. צילום: זהר לוסטיגר בשן

 

טפיוקה היא הקינוח הקייצי האולטימטיבי, פניני הטפיוקה מיוצרות משורש עמילני שגדל בדרום אמריקה ואיכשהו דווקא במזרח הרחוק אימצו אותם כקינוח ואפשר למצוא BUBBLE TEA  בכל פינת רחוב בתאילנד וויאטנם. אמנם לטפיוקה אין ערך תזונתי גבוה במיוחד אבל היא נטולת גלוטן, קלה לעיכול ומקבלת כל טעם שתוסיפו לה וזאת סיבה מספיק טובה לאמץ אותה כקינוח מדי פעם. הדרך המסורתית מעט ארוכה ולכן פישטתי את המתכון כי למי יש זמן לעמול על שטיפה וסינון ולחכות בינהן. אני כאן כדי לעזור לכם להכין קינוח טפיוקה חלב שקדים, מנגו ופטל עם אגוזים קראנצ'ים בקלי קלות. זה קינוח טבעוני ונטול גלוטן, מצטלם מצוין אז אני חושבת שאפשר להכין לא? חלב שקדים אפשר להכין לבד על ידי השריית שקדים במים וטחינה שלהם, או להכין מחמאת שקדים מהולה במים או שאפשר להשתמש במשקה שקדים מוכן כמו זה של אלפרו שהוא קיצור דרך מעולה ותמיד יש לי במזווה כמה קרטונים של חלב צמחי. אני השתמשתי במשקה שקדים מוכן של אלפרו כי לא תמיד יש לי זמן להשרות ולטחון וכשאני ממש ממש רוצה קינוח ומהר אז אני משתמשת בקיצורי דרך. הקינוח יכול לעמוד במקרר כמה ימים ועדיין יהיה מצוין אז קחו בחשבון להכין מנה כפולה. המצרכים כאן מספיקים ל 4-6 מנות קינוח, תלוי בגודל הכוס או הקערה בה אתם מגישים. אפשר למצוא פניני טפיוקה בכל סופר ואפילו כמעט בכל מכולת שנתקלתי בה וכמובן בחנויות טבע וחנויות שמוכרות מוצרים מהמזרח.

יאללה שנכין?

 

קינוח טפיוקה עם חלב שקדים, מנגו ופטל

 

 

מצרכים:

1 כוס פניני טפיוקה קטנות

6 כוסות חלב שקדים אלפרו

2 כוסות מים

2 כפות סירופ מייפל (או סוכר קנים)

2 כוסות מנגו (אפשר קפוא) חתוך לקוביות

2 כוסות פטל אדום (אפשר קפוא)

¼ כוס שבבי קוקוס טבעיים

¼ כוס פיסטוקים

 

 

קינוח טפיוקה עם חלב שקדים מנגו ופטל. צילום: זהר לוסטיגר בשן

 

קינוח טפיוקה עם חלב שקדים מנגו ופטל. צילום: זהר לוסטיגר בשן

 

אופן ההכנה:

בסיר בינוני מביאים לרתיחה את הטפיוקה עם חלב השקדים של אלפרו, מים וסירופ מייפל. מנמיכים להבה ומבשלים תוך כדי ערבוב מדי פעם כדי שהטפיוקה לא תידבק לתחתית הסיר. מבשלים  כ 20 דקות, עד שפניני הטפיוקה הופכות שקופות. טועמים ומחליטים אם יש צורך בתוספת מייפל או שהנוזל מתוק מספיק. אל תשכחו שתיכף מוסיפים פירות שימתיקו את הטפיוקה עוד יותר.

בינתיים טוחנים את הפטל למחית חלקה.

אם משתמשים במנגו קפוא, מוצאים אותו להפשרה של 20 דקות בערך.

קולים את הפיסטוקים על מחבת יבשה עד שעולה ניחוח. זהירות לא לשרוף.

מצננים את הטפיוקה המבושלת, אפשר במקרר וניגשים להרכבת המנה:

שופכים לכל קערת הגשה כ שליש גובה הקערה רוטב פטל, מעליו שופכים שליש גובה טפיוקה קרה ומעל מניחים כמה חתיכות מנגו. מעל הכל מפזרים פיסטוקים קלויים ושבבי קוקוס.

הטפיוקה נשמרת היטב במקרר עד 3 ימים (לפחות), רצוי בנפרד מהפירות.

 

 

קינוח טפיוקה עם חלב שקדים מנגו ופטל. צילום: זהר לוסטיגר בשן
קינוח טפיוקה עם חלב שקדים מנגו ופטל. צילום: זהר לוסטיגר בשן

טיפים, גיוונים ושלל עצות:

אני קיצרתי תהליכים בבישול הטפיוקה כפי שכתבתי במתכון. המהדרין שוטפים את הטפיוקה לפני ואחרי הבישול ומבשלים רק במים ורק לאחר שהטפיוקה מוכנה מוסיפים חלב צמחי כלשהו. ניסיתי את כל השיטות וכמו שאתם כבר יודעים אני בעד קיצורי דרך כמה שאפשר. אז בישול הטפיוקה ישר בחלב שקדים נותן טפיוקה קרמית ומעולה.

אפשר להשתמש בכל חלב צמחי שאתם אוהבים: חלב אגוזי לוז, חלב קוקוס וכ"ו.

אפשר כמובן לגוון בפירות: במקום פטל אפשר לטחון תותים בעונה או להשתמש בפירות יער, טריים או קפואים.

גם באגוזים אפשר לגוון: קשיו, שקדים ואגוזי מלך יהיו נהדרים עם הטפיוקה.

לעוד רעיון לקינוח טבעוני ונטול גלוטן: חטיף שוקולד חלבה מושחת

 

המתכון הופק בשיתוף אלפרו

Print Friendly, PDF & Email
  1. היי זוהר… הפרסומת שאת עושה לכל מיני מוצרים בזמן האחרון (אלפרו…) ממש צורמים ולא נעימים. מה קרה?

    1. הי קרן, במשך שנים רבות וכך גם יהיה בהמשך, המתכונים שלי ניתנו לכם הקוראים ללא כל עלות. תפעול בלוג עולה הרבה מאוד כסף. החל מתשלום למתכנתים לבניית הבלוג , תשלום למעצבים לעיצוב הבלוג, פיתוח מתכונים שלוקח שבועות רבים, כתיבת המתכונים, צילום ועוד. זוהי עבודה לכל דבר. אני מניחה שגם את וגם קוראים ועוקבים אחרים לא עובדים בחינם אלא מצפים לתמורה עבור העבודה. הבלוג לא יכול להתקיים ללא תמיכה מדי פעם. זוהי עבודה לכל דבר ואני גאה מאוד בכל שיתוף פעולה שאני עושה וגם מציינת כשזה שיתוף פעולה. צר לי אם זו התחושה ומקווה שתוכלי להמשיך ולהנות מכל הניוזלטרים, המתכונים בבלוג בדיוק כמו שהיה עד עכשיו, כי מבחינתכם העוקבים, המתכונים, הידע והטיפים ניתנים לגמרי ללא עלות אז אני לא רואה סיבה שזה יצרום או יהיה לא נעים. אני כאן תמיד לכל שאלה נוספת, זהר

  2. תודה זוהר על התגובה המפורטת, המשתפת והנעימה. אני אשמח שתרוויחי מהידע שאת חולקת איתנו.

  3. את נהדרת ואת צודקת והבלוג שלך מופלא והמתכונים נהדרים ואני בכלל לא צמחונית… אבל מצאתי אצלך מתכונים טובים וטעימים שנכנסו בכבוד למטבח שלי, מגיע לך להתפרנס בכבוד מהידע שאת מפיצה בכל כך הרבה אהבה ורצון טוב,
    תודה
    נורית

    1. נורית יקרה, תודה רבה, מעריכה את הזמן שלקחת כדי להגיב. שיהיה שבוע מעולה, זהר

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן