סלט שומר של אחותי. צילום: זהר לוסטיגר בשן
סלט שומר של אחותי. צילום: זהר לוסטיגר בשן

 

יש לי אחות והיא נהדרת ויש לה הרבה תכונות טובות וגם כשרונות רבים, אחד מהם הוא להתביית על מתכון, להכין אותו לכל ארוחה משפחתית במשך שנתיים, לגרום לכולנו לאהוב אותו, וגם אותה ואז ביום אחד לזרוק הכל ולהתביית על מתכון חדש.

את הסלט הזה שאני קוראת לו סלט שומר של אחותי אכלתי הרבה פעמים והוא תמיד טעים, מתאים לכל ארוחה כמעט, מעולה להביא כשמתארחים כי הוא שומר על הצורה והיופי וגם הטעם, אפשר אפילו לערבב אותו עם הרוטב מראש ולא להיסחב עם צנצנת רוטב עד לדודה המארחת.

הוא פרשי וקליל, נראה מצוין וביקשתי מאחותי את המתכון כל כך הרבה פעמים, כתבתי אותו על מלא פתקים ותמיד איבדתי אותם והנה היום כשעשיתי סדר בחדר עבודה שלי שמלא בניירות ופתקים מצאתי אותו, את האחד, הסלט של אחותי.

כל הירקות נחתכים לגודל די קטן ותאמינו לי שאפילו מתנגדי השומר הגדולים בהיסטוריה אוכלים ממנו ומבקשים את המתכון. אני חושבת שכל המתנגדים וסולדים מירק כלשהו חייבים להתבגר, לפחות לנסות כמה פעמים ירק פחות אהוב בצורות שונות, מי יודע, אולי בסוף תראו שהוא דוקא די טעים לכם? זה יכול להגיע מכיוון מפתיע, צורת חיתוך שונה, שילוב עם ירקות או רוטב חדש, תפתחו את הראש.

וחזרה לסלט שומר שלנו, גם הוא כמובן יכול לעבור שינויים לפי מה שיש בבית,

תרגישו חופשי להוסיף כוסברה או עירית, אפילו קיווי יהיה נחמד פה, למה לא. רק בבקשה אל תשאלו אותי מה אפשר לשים במקום השומר טוב?

ואם כבר סלט יפהפה אז בטח תאהבו: סלט טאבולה בסירות חסה

 

סלט שומר של אחותי

 

מצרכים:

2 שומר, חתוכם לקוביות קטנות

2 קולורבי, חתוכים לקוביות קטנות

6 גבעולי סלרי, חתוכים לקוביות קטנות

2 גבעולי בצל ירוק, קצוצים

לרוטב:

3 כפות שמן זית

1 כף חומץ תפוחים או חומץ בן יין לבן

1 כף מיץ לימון

מלח ופלפל שחור גרוס טרי

 

אופן ההכנה:

מערבבים את כל מרכיבי הרוטב וטועמים. הרוטב צריך להיות מעט חמצמץ, הוא ישתלב מצוין עם מרכיבי הסלט ולכן החמיצות תחמיא לירקות ולא תשתלט עליהם

מערבבים את כל הירקות בקערה, מוסיפים את הרוטב ומערבבים

אפשר להכין עד 3 שעות לפני ההגשה

אם מכינים מראש, מערבבים בנפרד את הירקות, שומרים את הרוטב בצנצנת ומערבבים עם הרוטב בזמן ההגשה, או כאמור שעתיים שלוש לפני ההגשה.

 

 

 

Print Friendly, PDF & Email
דילוג לתוכן