פודינג צ'יה מאצ'ה. צילום: זהר לוסטיגר בשן
פודינג צ'יה מאצ'ה. צילום: זהר לוסטיגר בשן

 

 

 

יש לי רעיון אדיר לארוחת בוקר שהיא גם טעימה וגם סופר מרשימה: פודינג צ'יה מאצ'ה ואורז שחור שמתבשל בקרם קוקוס. זאת ארוחת בוקר בריאה למהדרין עם המון נוגדי חמצון וגדושה בערכים תזונתיים ומובטח לכם המשך יום מלא באנרגיה.

צ'יה הם גרגירים קטנטנים ועשירים מאוד בערכים תזונתיים כמו: אומגה 3, חומצות אמינו, סיבים תזונתיים ונוגדי חימצון וכשמערבבים אותם עם נוזל כלשהו, במקרה של המתכון שלנו זה חלב צמחי, הם מתנפחים והופכים לפודינג.

ומאצ'ה, בטח שמעתם כבר את המילה הזאת מתגלגלת בפה של מביני עניין ורודפי טרנדים. ובכן מאצ'ה היא אבקת תה ירוק יפני, העולם חוגג איתה בכל מאכל אפשרי. למאצ'ה טעם מעט מריר ולכן משתמשים בו במשורה, אבל הערכים התזונתיים שלו ונוגדי החמצון הם הם הסיבה להוסיף אותו לתפריט. חוץ מזה שתראו איזה יופי זה מצטלם.

אורז שחור נקרא גם אורז אסור משום שבסין בגלל מחירו היקר היה שמור רק לקיסר ומקורביו ואסור היה למאכל לשאר נתיני סין. היום מגדלים אורז שחור גם באיטליה. אני נתקלתי באורז שחור דווקא בתאילנד שם אכלתי אותו בתוך סלט פירות. באורז שחור יש הרבה סיבים תזונתיים שעוזרים לשמור על רמת סוכר תקינה בדם, הסיבים גם עוזרים לעיכול טוב יותר, יש בו הרבה ויטמינים ומינרלים ביניהם ברזל וחומצות אמינו חיוניות. הטעם שלו אגוזי ואתם פשוט חייבים לנסות אותו. הוא בריא כמו אורז מלא אז זאת הזדמנות מצויינת לגוון באורז שאתם אוכלים. מוכנים לארוחת בוקר של אלופים?

לעוד רעיון לארוחת בוקר מעולה: מוזלי ביתי ובריא ארוחת בוקר מושלמת

 

 

פודינג צ'יה מאצ'ה ואורז שחור בחלב קוקוס

 

 

מצרכים:

½ כוס אורז שחור (אפשר גם אורז מלא עגול)

1 כוס מים

1 כוס קרם או נוזל קוקוס

3 כפות צ'יה

½ כוס חלב שקדים/סויה/ חלב שאוהבים

1 כפית אבקת מאצ'ה

פירות העונה חתוכים: אפשר לגוון בפירות לפי מה שיש לכם בבית או מה שיש בעונה. אני השתמשתי במנגו, שזיפים וקיווי. ולשכבת הביניים בפטל טרי.

 

 

אופן ההכנה:

להכנת האורז השחור: מביאים לרתיחה אורז שחור, מים ונוזל או קרם קוקוס. מנמיכים להבה ומבשלים עם מכסה סגור כ 40 דקות עד שהאורז מוכן. מפרידים את האורז עם מזלג ומצננים.

להכנת הפודינג צ'יה: מערבבים את הצ'יה, חלב שקדים או החלב שבחרתם וכפית אבקת מאצ'ה ושומרים במקרר לשעתיים לפחות, אפשר ורצוי ללילה שלם, או 8 שעות. מערבבים מדי פעם כדי שגרגירי הצ'יה לא יידבקו זה לזה.

חותכים את הפירות לקוביות קטנות.

להרכבת המנה: מניחים בקערת הגשה כ 3 כפות מהאורז השחור, מעליו מניחים פירות חתוכים (בתמונה השתמשתי בפטל טרי אבל כל פרי יהיה מצוין) מעל הפירות מניחים כ 3 כפות פודינג צ'יה מאצ'ה ומעל הכל עוד פירות חתוכים.

מגישים קר.

 

 

טיפים, גיוונים ושלל עצות:

אפשר להכין את האורז השחור ואת פודינג הצ'יה ולשמור במקרר עד 4 ימים. וככה יש לכם ארוחת בוקר מוכנה לכל השבוע כמעט. כשרוצים לאכול פשוט מסדרים את כל המרכיבים בקערה. אני אפילו מכינה לי ערב מראש את הכל מוכן כבר לאכילה כי אני יודעת שבבוקר לא יהיה לי זמן.

גוונו בפירות לפי מה שיש בעונה, כל פרי שאתם אוהבים או מוצאים יהיה מצויין פה, הכי טוב ללכת על פירות שיש בעונה כי אז הם בשיא שלהם ולא עברו קירור ממושך.

Print Friendly, PDF & Email
דילוג לתוכן