עוגת בננות מושלמת

עוגת בננות מושלמת. צילום: זהר לוסטיגר בשן
עוגת בננות מושלמת. צילום: זהר לוסטיגר בשן

 

בסדנת הבישול הראשונה שהעברתי בחיי לימדתי להכין עוגת בננות מושלמת ומאז זאת אחת העוגות האהובות עלי. אז עוד לא ידעתי כמה היא תהיה פופולרית. אני מנחה סדנאות בישול בריא כבר יותר מ 15 שנים ובכל סדנה לומדים להכין גם קינוח אחד שהוא קצת יותר בריא. המתכון הזה נכנס גם לספר הבישול הראשון שלי "סיפור בריא" ואני מקבלת המון תמונות ותגובות של קוראים שהכינו את העוגה הזאת עם מלא מחמאות. זאת באמת עוגה פשוטה להכנה, בעיקר מערבבים ומכניסים לתנור ומחכים בסבלנות שהיא תהיה מוכנה. ואיך היא יותר בריאה? אני משתמשת בקמח כוסמין מלא, אם אתם מתעקשים אז אפשר גם קמח כוסמין 70 אחוז מלא, יש כזה דבר כן, אפשר להשיג כמעט בכל סופר ובחנויות טבע או שמערבבים קמח כוסמין לבן עם קמח כוסמין מלא. אל תפחדו להעיז, כי זה מה שעושים בטחנות הקמח. תהיו אמיצים :). ומילה אחת לגבי השמן שבעוגה: אפשר כמובן להשתמש בשמן קנולה שהוא נטרלי בטעם אבל אם כבר הגעתם לבלוג הזה, אולי תנסו לאפות עם שמן זית עדין? בחיי שהעוגה יוצאת טעימה אש. בכל מקרה, זאת עוגה מושלמת וכשכבר אף אחד בבית לא מאמין לכם שהכתם החום בבננות זה דבש, זה הזמן להכין מהן עוגה. ועוד מילה אחת קטנה לסיום: שימוש בפירות בעוגה הוא תמיד טוב, מוסיף טעם וערכים תזונתיים וגם עושה שימוש בפירות שכבר לאף אחד לא בא לאכול אותם כי הם פחות יפים. בעוגה הפירות האלה נהיים מושלמים.

והנה עוד עוגה שנותנת כבוד לפירות: עוגת תפוחים של בית

 

 

עוגת בננות מושלמת

 

 

מצרכים:

3/4 כוס סוכר קנים או חום (אם הבננות מאוד בשלות על גבול החומות, אפשר להוריד קצת מכמות הסוכר)

2 ביצים

1/2 כוס שמן קנולה או שמן זית עדין

1 כפית תמצית וניל

מיץ מ-1 לימון

4 בננות בשלות

¼1 כוס קמח כוסמין מלא

1 כפית אבקת סודה לשתייה

קמצוץ מלח

1/4 כפית אגוז מוסקט מגורר

1/2 כוס אגוזי מלך שבורים

 

 

אופן ההכנה:

מחממים את התנור לחום בינוני (180 מעלות). משמנים תבנית אינגליש קייק (בגדל 30 ס"מ בערך)

מניחים את הסוכר והביצים בקערה גדולה וטורפים היטב. מוסיפים את השמן וממשיכים לטרוף עד שמתקבלת תערובת אחידה. מוסיפים את מיץ הלימון, הווניל והבננות, תוך כדי מעיכה וערבוב.

בקערה אחרת מערבבים את הקמח עם אבקת הסודה, המלח, אגוז המוסקט ואגוזי המלך.

מאחדים את תערובת הקמח עם תערובת הבננות ויוצקים לתבנית.

אופים כ- 50 דקות או עד שקיסם הננעץ במרכז העוגה יוצא לח, עם פירורים.

 

 

Print Friendly, PDF & Email
    1. או כף פשתן טחון מעורבבת עם רבע כוס מים, או חצי כוס רסק תפוחים. והאמת שהבננות עצמן "מחזיקות" את העוגה. בכל מקרה ברגע שהעוגה ללא ביצים היא יוצאת פחות אורירית כמובן.

    1. או כף פשתן טחון מעורבבת עם רבע כוס מים, או חצי כוס רסק תפוחים. והאמת שהבננות עצמן "מחזיקות" את העוגה. בכל מקרה ברגע שהעוגה ללא ביצים היא יוצאת פחות אורירית כמובן.

  1. האם זה אמור להיות 1 כוס סוכר? ראיתי במתכוני עוגת בננות אחרות שיש לך בבלוג שבכולם השתמשת בחצי כוס… נשמע לי הרבה לעוגה עם בננות

    1. חצי כוס לגמרי מספיקה, זה תלוי כמה הבננות בשלות וכמה רגילים למתוק. אעדכן את המתכון. נפלה טעות

    1. אפשר להקפיא את העוגה ולהפשיר על השיש ולחמם מעט בלי לייבש לפני שאוכלים

  2. הי זהר, אפשר להשמיט את האגוזים או שישנה לעוגה?
    רוצה שגם בן השנה וחצי בבית יהנה ממנה 🙂

  3. בוקר טוב זהר! אני אופה עכשיו את העוגת ענבים(עםקמח כוסמין) ורוצה לדעת האם אפשר להקפיא ? יש בפנים שזיפים,ובננה(1). תודה ויום נעים

  4. היי זהר, זאת התנסות ראשונה שלי במתכונים שלך וכבר ממש מחכה לתוצאות.
    במידה ואני רוצה להמיר את חצי כוס שמן הזית ברסק תפוחים, מה הכמות הרצויה?
    אשמח לדעת באופן גורף, כי מתכננת לגמרי גם על עוגת המייפל:)

    1. תמירי בחצי כוס רסק תפוחים בתור התחלה ותראי איך מתקבלת העוגה. רסק התפוחים לא יכול להחליף לגמרי את השמן, אבל תראי אם זה מספיק טוב לך.

  5. היי זהר, אם אני רוצה להפוך את העוגה ללא גלוטן באיזה קמח כדאי להשתמש במקום קמח כוסמין מלא?
    תודה!

    1. הי רום, כל קמח ללא גלוטן ייעודי לעוגה יהיה טוב, יש כמה תחליפים שאפשר למצוא בסופר. או שילוב של קמח שקדים, קמח קוקוס, קמח כוסמת, קמח קינואה.

  6. 2 בננות גדולות מספיקות? יש לי רק שתיים שמונחות על השולחן ללא ייעוד, מעדיפה לעשות איתן עוגה…

  7. הי זהר! אפיתי את העוגה הזאת כבר מספר פעמים,. וייצאה ממש מעולה!!! חשבתי לנסות לאפות אותה עם סוכר קוקוס, מה דעתך? והאם רצוי לאחסן קמח כוסמין במקרר? תודה רבה
    . טלי.

    1. הי טלי, כיף ממש לשמוע, סוכר קוקוס יכול להחליף סוכר קנים, שימי לב שזה ייתן לעודה מעט טעם קוקוסי, טעם עדין מאוד. קמח כוסמין אני שומרת במקרר בימי הקיץ או במקום מוצל וקירי בחורף

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן