חלת פסטו ועוגת גזר

את קרן אגם מהבלוג "נשואה למאפיה" פגשתי בקורס צילום וסטיילינג שעשינו ב"מתכוניישן". קרן היא מאלה שמצלמות ממש יפה והסטיילינג אצלה בדם, והיא אופה מצויין, מה שאי אפשר להגיד עלי, אבל גילינו ששתינו רוקדות וגם גולשות ומאז אני עוקבת אחרי העבודה של קרן ואחרי כמה שנים גם נפגשנו סוף סוף ליום אפייה משותף.

הכנו חלת פסטו, כי כבר הכנתי פסטו קייל והוא רק חיכה שאכין איתו משהו, ועוגת גזר טבעונית.

מה שמנחה את קרן באפייה זה קלות ההכנה. בדיוק מה שאני אוהבת. עכשיו נבדוק אם היא תצליח להוציא ממני את טראומת השמרים. "שמרים הם כמו כלבים, הם מריחים את הפחד" -אמרה קרן. ואני, דווקא עם כלבים אני מסתדרת מצויין.

בין לבין הכנו גם קצת אוכל בריא והמון ירקות, דיברנו על החיים, אוהההו מה זה דיברנו, אי אפשר להעלות כאן על הכתב את כל מה שדובר עליו אבל מתכונים יש גם יש. שנתחיל בשמרים?

חלת פסטו בציפוי שומשום וגרעיני חמניה טבעונית

לבצק:
500 גרם קמח כוסמין מלא
3 כפות סוכר קנים
כף שמרים יבשים
כף שטוחה מלח דק
200-250 מ"ל מי ברז
1/4 כוס שמן זית
1/4 כוס ממרח פסטו

פסטו קייל:
{ צנצנת קטנה בנפח 330 מ"ל }
2 צרורות קייל (כ-24 עלים) קרועים
ביד (ללא הגבעולים הקשיחים)
1/2 כוס אגוזי מלך
1 כוס שמן זית (או יותר, לפי הצורך)
1 כפית מלח
2 שיני שום קלופות

טוחנים את כל החומרים במעבד מזון לקבלת משחה אחידה וסמיכה. אם הפסטו סמיך מדי (זה תלוי בגודל הקייל), מוסיפים עוד שמן זית. שומרים עד 3 חודשים בצנצנת מעוקרת במקרר. אפשר גם להקפיא במנות קטנות.

לציפוי:
כוס שומשום
1/2 כוס גרעיני חמניה
מי ברז

להברשה:
1/4 כוס שמן זית עם מעט מלח גס

אופן ההכנה:
בקערת המיקסר עם וו לישה מערבבים קמח, שמרים יבשים, סוכר מלח, ושמן זית

מוסיפים מחצית מהמים ולשים מעט, מוסיפים ממרח פסטו וממשיכים ללוש, בהדרגה מוסיפים את יתרת המים (ייתכן ולא תזדקקו לכל הכמות) ולשים כ 8 דקות במהירות נמוכה עד לקבלת בצק חלק רך וגמיש.

מעבירים את הבצק לקערה מעט משומנת ומגלגלים אותו כך שיצופה מכל צדדיו. מכסים את הקערה בניילון נצמד ומגבת ומניחים להתפחה כשעה וחצי-שעתיים בטמפרטורת החדר.

מוציאים אויר, ומחלקים את הבצק לארבעה כדורים שווים- מניחים את הכדורים על גבי מגש גדול או על כל משטח מקומח אחר, ומכסים שוב במגבת להתפחה חוזרת של 10 דק'.

מגלגלים כל כדור לרצועה, מכינים 2 צלחות ארוכות אחת עם מים והשנייה עם שומשום וגרעיני חמנייה (אני משתמשת בתבניות אינגליש קייק)

טובלים כל רצועה בתבנית עם המים ומיד מעבירים לתבנית עם השומשום וגרעיני החמניה ומגלגלים לכיסוי מלא. קולעים לחלות. מניחים על התבנית, ומתפיחים שוב כ 20 דק' מכניסים לתנור ואפים כ 30-35 דק' עד להזהבה מוציאים מהתנור ומורחים שמן זית עם מעט מלח גס.

בתיאבון

עוגת גזר טבעונית

העוגה הזאת היא אחת העוגות הקלות והטעימות, ועברה את מבחן הילדות בהצלחה גדולה.
עוגה בחושה ומעולה

2 תבניות אינגליש קייק

חומרים:
2 כוסות (210 גר') קמח מלא
שקית אבקת אפייה
1/2 כפית סודה לשתייה
1/2 כפית קינמון
קורט מלח
1/2 כוס(100 גר') סוכר חום
1/2 כוס (100 גר') שמן קנולה
2/3 כוס סילאן
1.5 כפיות מחית/תמצית וניל
4 גזרים בינוניים קלופים
1/2 כוס מים
כף חומץ

אופן ההכנה:
מחממים תנור ל-180 מעלות ומשמנים תבנית אינגליש שוטפים היטב את הגזר ומגרדים דק.
מעבירים לקערה את הקמחים, אבקת האפייה, אבקת הסודה לשתייה, הקינמון, המלח והסוכר. מערבבים היטב בעזרת מטרפה ידנית עד שאין גושים כלל והתערובת אחידה.
מוסיפים בבת אחת את השמן, הסילאן, הוניל, הגזרים, המים והחומץ. מערבבים ומעבירים בזריזות לתבנית המשומנות. אופים כ-35 דק, עד שקיסם הננעץ במרכז העוגה יוצא עם מעט פירורים לחים.

בסוף היום, אחרי שבצעתי עוד ועוד מהחלה המעולה, ומרחתי עליה עוד ועוד פסטו, שלא ייחסר, וקינחתי בעוד ועוד עוגת גזר, נסענו לאמץ את קימצ'י. הגורה השלישית והחדשה שהצטרפה למשפחה.

Print Friendly, PDF & Email
דילוג לתוכן