קארי תאילנדי מושלם עם חמאת בוטנים. צילום: חגי לפלר
קארי תאילנדי מושלם עם חמאת בוטנים. צילום: חגי לפלר

 

החיים לפעמים מזמנים לנו פגישות עם אנשים שאנחנו בעצם מכירים אבל מעולם לא נפגשנו לפני ולא רק זה אלא שאת יכולה למצוא את עצמך מכינה עם האנשים האלה קארי תאילנדי מושלם עם חמאת בוטנים. אני אתחיל מההתחלה. יעלי ואני גדלנו באותו המושב, יעלי שכבה מעלי ועדיין היינו חברות טובות למרות פער הגילים שאז נראה משמעותי. מה שרואים בגיל 8 לא רואים בגיל 48. אמא של יעלי היתה הגננת שלי, ההורים היו חברים, אחותי ואחי היו חברים של האחים של יעלי, בקיצור כל הדרכים הובילו לחברות במושב. השנים עברו, התגייסנו, למדנו, אני עברתי לארה"ב והקשר נותק מנסיבות החיים. אחות של יעלי גם היא גרה בארה"ב לתקופה ואפילו דיברנו כמה פעמים בענייני רילוקיישן. זהו. עברו השנים, חזרתי לארץ וגם אחות של יעלי כבר מזמן חיה בישראל. פאוזה. ממשיכים קדימה בשגרה. בחיפושים שלי אחרי חומרי גלם מעולים לבישול נתקלתי כמה פעמים במותג חמאות האגוזים: ראסטיז. הצנצנות הקטנות והחמודות נראו לי מפתות, קראתי כהרגלי את רשימת המרכיבים ושמחתי שכל החמאות מורכבות אך ורק מאגוזים ובוטנים וללא חומרים משמרים או תוספות מוזרות שלא צריכות להיות בחמאות אגוזים, מה שלא ידעתי שיום אחד אקבל טלפון מטל, שהקימה את המותג ראסטיז והיא הציגה את עצמה כאחיינית של יעלי. זהו נסגר מעגל. איזה עולם קטן ועגול. נפגשתי עם טל ליום בישולים, נפלה לי הלסת כשראיתי כמה היא דומה לאמא שלה (אחות של יעלי) ויחד הכנו את הקארי הזה. יש בו המון ירקות והשילוב עם חמאת בוטנים מעניק לכל התבשיל עוד עומק וערכים תזונתיים, טעם עדין של חמאת בוטנים שמשתלב עם חריפות הקארי. אני מצאתי את עצמי אוכלת ישר מהסיר את הקארי שנשאר מהצילומים. אתם כמובן יכולים להשתמש באיזו חמאת בוטנים שיש לכם או שאתם אוהבים, אבל בבקשה תקפידו לקרוא את המרכיבים ותעשו לעצמכם טובה ותקנו רק את אלה עם המרכיבים האיכותיים.

 

קארי תאילנדי מושלם עם חמאת בוטנים. צילום: חגי לפלר

 

 

קארי תאילנדי מושלם עם חמאת בוטנים 

 

 

מצרכים:

2 כפות שמן קוקוס

1 כף משחת קארי אדומה (להשיג בכל סופר, מעדניות וחנויות טבע)- אם אוהבים מאוד חריף אפשר לשים כמות גדולה יותר

1 כף משחת שום ג'ינג'ר

(או 2 שיני שום קצוצות ו 2 ס"מ שורש ג'ינג'ר קלוף וקצוץ)

1 כף רוטב צ'ילי מתוק

200 מ"ל נוזל קוקוס (או קרם קוקוס)

3 כפות חמאת בוטנים ראסטיז

1 כף חומץ אורז

1 כפית סוכר קנים

2 כפות רוטב סויה

300 גרם טופו חתוך לקוביות בגודל ביס

1 גזר חתוך לקוביות בגודל ביס

1 בטטה קלופה וחתוכה לקוביות בגודל ביס

4 כוסות שעועית ירוקה, קצוות קטומים. (אפשר שעועית מהקפאה)

1 כוס עגבניות שרי חצויות

חופן גדול כוסברה או בזיליקום

 

 

קארי תאילנדי מושלם עם חמאת בוטנים. צילום: חגי לפלר

 

אופן ההכנה:

מחממים סיר עם שמן קוקוס ומחית קארי כ 20 שניות תוך כדי ערבוב כדי לפתוח את טעמי הקארי. מוסיפים מחית שום ג'ינג'ר ומערבבים 30 שניות. מוסיפים רוטב צ'ילי מתוק, נוזל קוקוס, חמאת בוטנים, חומץ אורז, סוכר ורוטב סויה ו 2 כוסות מים ומביאים לרתיחה.

מוסיפים קוביות טופו, גזר, בטטה, שעועית ירוקה ועגבניות שרי. (אם משתמשים בשעועית ירוקה קפואה מוסיפים אותה 5 דקות לפני תום הבישול) ומכסים.

מבשלים 20 דקות על להבה נמוכה עד שכל הירקות מבושלים אבל לא רכים מדי.

מוסיפים כוסברה או בזיליקום ומערבבים. מגישים על אורז.

 

 

קארי תאילנדי מושלם עם חמאת בוטנים. צילום: חגי לפלר

 

 

טיפים, גיוונים ושלל עצות:

אם אין לכם שמן קוקוס, אפשר להשתמש בכל שמן ניטרלי או שמן זית שאמנם יש לו טעם דומיננטי אבל הוא בריא יותר מרוב השמנים ולא ישפיע על טעם הקארי בסוף הבישול.

חמאת בוטנים: אפשר כמובן להשתמש בכל חמאת בוטנים שאתם אוהבים, אני ממליצה לבדוק את התווית ולראות שחמאת הבוטנים שלכם מכילה רק בוטנים ואין בה חומרים משמרים, סוכר, מייצבים ומספרים או מילים שאתם לא מבינים את המשמעות שלהן.

נוזל קוקוס: עדיף נוזל קוקוס ללא חומרים משמרים, שוב, הפכו את הקופסא או הפחית וקראו את התוויות באותיות הקטנות.

אם יש לכם קרם קוקוס זה מצוין, הוא מאוד סמיך ולכן צריך לשים חצי מהכמות הרשומה במתכון ולהוסיף חצי כמות מים. ולא, אל תשאלו אותי אם זה משמין. 200 מ"ל על סיר שלם של קארי זה לא כזה משמין. תלוי כמובן מה אתם אוכלים בנוסף במהלך היום.

התבשיל נשמר היטב במקרר עד 5 ימים.

אפשר כמובן לגוון בירקות שנכנסים לתבשיל הקארי. כרובית, חצילים, אפונה, ברוקולי ודלעת יהיו נפלאים.

Print Friendly, PDF & Email
דילוג לתוכן