סלט קראנצ'י שחייבים להכין. צילום: זהר לוסטיגר בשן
סלט קראנצ'י שחייבים להכין. צילום: זהר לוסטיגר בשן

הסלט הזה הוא רק אחד מתוך ארבעה מתכונים שווים שהכנתי עם אודליה שאתם חייבים לעקוב אחריה באינסטגרם.

נפגשנו לכבוד יום האישה לדבר על החיים ולהכין מתכונים שווים, בריאים, טעימים והעיקר: מהירים, כאלה שכל אחת יכולה ולכל אחת מגיע להכין לעצמה כדי לאכול טוב ולא לנשנש שאריות של הילדים.

התחלנו בקניות במשק יעקובובסקי  ובישלנו רק ממה שמצאנו שם. לסיפור המלא מוזמנים לסטורי שלי בהיילייטס "יום האישה" 

ואם תהיתם איך נראה יום של אישה עצמאית הנה:

איך להיות אמא ואישה עצמאית שעובדת מהבית ולשמור על החיוך

מתעוררת בבוקר אחרי לילה שכנראה לא ישנת בו מספיק ובטח לא רצוף כי ילדה אחת השתעלה, אז מה אם היא כבר גדולה, את עדיין ותמיד תתעוררי מכל רחש,

זה מגיע בערכת הלידה שנתנו לך יחד עם התחתוני רשת המוזרים האלה שהסתובבת איתן במחלקת נשים, ככה שכולם ראו כמה גדלת יפה דרך פתח החלוק והראש שלך כבר מתכנן מתי תחזרי לפילאטיס.

שותה קפה דווקא ברגוע כי בכל זאת הילדות גדולות כבר, מדפדפת בעיתון ומבינה שאו שהפונטים נהיו קטנים או שצריך לקבוע תור לבדיקת ראייה. מצחיק, את עושה חישוב מהיר בראש של כדאיות ובריאות אל מול זמן ודוחה את זה בעוד שנה, נזכרת שדווקא לבדיקת שד השנתית השגרתית את חייבת אבל חייבת לקבוע תור. מחר. כותבת לך תזכורת ביומן כי מה שלא כתוב לא קורה.

3 הריונות, 3 לידות ורצפת האגן  והזכרון בתחרות צמודה על התואר "מי יותר חלש".

את דווקא כן זוכרת דברים שהוא אמר לך פעם מזמן ואף פעם לא תשכחי לו. וגם שביקשת מהילדות להתאים את זוגות הגרביים ושייקחו אותם כבר לחדר למען השם וכנראה שגם הזכרון שלהן לא משהו. יכול להיות?

מתיישבת לענות למיילים, תוך כדי בודקת מה קורה באינסטגרם כי הי, זה חלק מהעבודה, רואה שכלום לא השתנה, כולן יפות ומתוחות ומחייכות יותר ממך. חוזרת למחשב, יש דד ליין ששמת לעצמך כי את עצמאית וממושמעת ודי חרוצה ונזכרת שבנוסף הבטחת לבוא הפעם עם רעיון מבריק או לפחות איזה מתכון טוב. אתם יודעים אישה. קמה רק לרגע ומכניסה בגדים למכונת כביסה, כי לא רק עצמאית אלא גם עובדת מהבית ונזכרת שהמדיח סיים לעבוד, את זה דווקא זכרת לבד, מפנה מדיח, מעמיסה מדיח כי אי אפשר להתרכז ככה בבלגן עונה לשתי שיחות טלפון, אחת מהבת שלך ששואלת אם את יכולה להחזיר אותה מבית הספר כי ביטלו שיעור "את בבית לא?"

בטח בבית, נכנסת לאוטו ומגלה שחוץ מהבת שלך יש עוד 3 ילדים לפזר בבתים, חוזרת למחשב וממשיכה לכתוב, עלית על משהו חדש, חייבת ללטש ולשפץ את הרעיון, לא להתפשר על איכות ומבינה שתיכף כבר צהריים ואת אמא מושלמת והארוחה צריכה להיות חמה על השולחן כשהילדות חוזרות מבית הספר ואם אפשר גם לגוון באוכל כי כל יום אותו הדבר זה לחלשים, חותכת, מרתיחה חוזרת למחשב תוך כדי, הסיר גלש, העוזרת כבר תנזוף בך שהגז מלוכלך, הספקת לסיים לעבוד כמעט על הכל ואפילו בבוקר עשית פילאטיס, זוכרת את זה? בכל זאת רצפת האגן. מביטה באהבה וחיוך גדול בילדות שחוזרות, שומעת וגם מקשיבה, נותנת פתרונות או רק כתף וכבר מתכננת איך במעט הזמן שנותר לך עד להסעות עוד תספיקי לעבוד על עוד דבר אחד או שניים, אלה שהיו בטו דו ליסט שהכנת בתחילת השבוע. חוזרת למחשב, מתפללת שהזאטוטה לא תבקש עזרה בשיעורים בחשבון, הנה סיימת לכתוב עוד מסמך, לעמוד בדד ליין, לחייך ולצאת להסעות.

עשית זאת !

את נהדרת ואלופה !

ומחייכת מה CORE

לחיי הנשים העצמאיות באשר הן.

 

 

סלט קראנצ'י שחייבים להכין

 

מצרכים:

1 כרובית קטנה מופרדת לפרחים

4 גבעולי סלרי חתוכים לגודל ביס

1 שומר פרוס דק

1 כוס נבטוטים

1 קיווי מקולף ופרוס לעיגולים

חופן אפונה סינית חתוכה לגודל ביס

חופן כוסברה קצוצה

2 כפות שמן זית

3 כפות מיץ לימון

1 כפית מלח

 

 

אופן ההכנה:

אם הגעתם עד כאן הסלט די מוכן.

מערבבים את כל הירקות והקיווי עם שמן זית, מיץ לימון ומלח.

אפשר לשמור את הירקות החתוכים בכלי אטום במקרר ולערבב עם הרוטב לפני שאוכלים.

והאמת שהסלט ובעיקר הכרובית סופגים את מיץ הלימון כל כך טוב ששווה לאכול אותו גם כמה שעות אחרי.

נכון שזה פשוט?

 

טיפים, גיוונים ושלל עצות:

אפשר לגוון בירקות לפי מה שיש בעונה: ברוקולי, גזר, נבטים, חסה, תפוח עץ או כל מה שמוצאים אצל הירקן.

והכי הכי חשוב: אל תוותרו לעצמכן, קחו 5 דקות כדי לחתוך ירקות, שבו בשקט לאכול והיום שלכן ייראה לגמרי אחרת.

עוד  מתכונים שאודליה ואני הכנו :

ארוחה ליום האישה
Print Friendly, PDF & Email
דילוג לתוכן