סלט עדשים שחורות, בטטה ופיצוחים

סלט עדשים בטטה ופיצוחים. צילום: אפרת ליכטנשטט
סלט עדשים בטטה ופיצוחים. צילום: אפרת ליכטנשטט

 

יש לי את סלט עדשים שחורות בטטה ופיצוחים האולטימטיבי בשבילכם, זה שתאמצו לרפרטואר המתכונים ותכינו לכל ארוחה משפחתית, כדי להרשים את האורחים או סתם כך ביום חול כשבא לכם לפנק את עצמכם בקערת סלט כמו במסעדה שיש בה כל מה שהגוף שלכם זקוק לו.

עדשים שחורות הן בעצם כמו פיצוחים: קטנות, מתפצפצות ואוהבות שידוכים חמוצים ומתוקים וגם רכיבים פריכים שמאזנים אותן. כאן יש פיסטוקים קלויים וגרגירי רימון, שמספקים את כל העניין והאקשן שהעדשים זקוקות לו.

בעדשים יש כמות יפה של חלבון וזו כבר סיבה טובה לשלב אותן בתפריט שלכם. אני אוהבת לבשל עדשים ממש כמו פסטה ולסנן אותן כשהן אל דנטה. עדשים שחורות "מחזיקות"יפה סלטים כי הן שומרות על הצורה שלהן, בהנחה שלא בישלתם אותן יותר מדי זמן, הן נראות טוב ומתעכלות בקלות. אין צורך להשרות עדשים לפני הבישול כך שגם אם החלטתם שממש עכשיו בא לכם סלט טוב, אתם מרחק של זמן קצר מלאכול אחד כזה.

זה סלט מפואר שמתאים גם לארוחות חג, אני הכנתי אותו לצילומים לכתבת ראש השנה שהתפרסמה בעיתון מקור ראשון ואפרת ליכטנשטט המוכשרת צילמה.

טיפ חשוב: תהיו נדיבים עם הפיצוחים, זה לא חייב להיות פיסטוקים כי הם באמת יקרים ושמורים לאירועים חגיגיים אבל כל אגוז אחר יהיה נפלא כאן.

שתהיה שנה טובה לא משנה מתי אתם מכינים את המתכון הזה.

ואולי תרצו להכין גם סלט עדשים שחורות וחמוציות 

 

 

סלט עדשים שחורות, בטטה ופיצוחים

 

 

מצרכים:

1 כוס עדשים שחורות

1 בטטה בינונית חתוכה לקוביות קטנות

1 כף שמן זית

½ כפית מלח

1 כף סירופ מייפל (או דבש)

1/2 כוס פיסטוקים

צרור גדול של פטרוזיליה קצוצה

חופן עלי כוסברה קצוצים

מעט עלי נענע קצוצים

1/2 כוס גרגרי רימון

1 כף שמן זית

מלח

1/4 כוס מיץ לימון

 

 

אופן ההכנה:

שמים עדשים בסיר ויוצקים שפע מים רותחים. מנמיכים להבה ומבשלים 20-15 דקות עד שהעדשים רכות אך לא מתפרקות. מסננים.

מערבבים את קוביות הבטטה עם שמן זית, מלח ומייפל. מעבירים לתבנית חסינת חום ואופים ב 180 מעלות  כ 15 דקות, עד שהבטטה רכה, אבל עדיין עם נגיסה. לא רכה מדי.

קולים פיסטוקים במחבת יבשה כ-2 דקות עד שעולה ניחוח עדין של קלייה (זהירות — לא לשרוף).

שמים את העדשים, הבטטה והפיסטוקים בקערה. מוסיפים עשבי תיבול, גרגרי רימון ושמן זית ומערבבים. מתבלים במלח ומיץ לימון ומגישים

 

 

טיפים, גיוונים ושלל עצות: 

במקום בטטה אפשר לאפות קוביות דלעת.

אפשר לבשל מראש את העדשים השחורות ולשמור במקרר עד 4 ימים.

גוונו בעשבי בתיבול לפי מה שאתם אוהבים או מה שיש לכם בבית. אותו הדבר לגבי הפיצוחים. אני השתמשתי בפיסטוקים כי המתכון הזה הוכן לארוחה חגיגית אבל תרגישו חופשי להשתמש בפקאנים, אגוזי מלך, אגוזי לוז או מקדמיה. גם קשיו יהיו נפלאים כאן.

חשוב לטעום את הסלט לפני שמגישים ולתקן תיבול. העדשים מאוד אוהבות מיץ לימון.

אם אין רימון בזמן שאתם מכינים את הסלט אפשר להשתמש כמעט בכל פרי אחר: תפוח עץ ירוק, נקטרינה או מישמש, מנגו או פרי יבש כמו חמוציות.

Print Friendly, PDF & Email
דילוג לתוכן